maandag 16 juli 2007


HUIDIGE TUINGEREEDSCHAP

Tot voor kort had ik vrijwel geen tuingereedschap. Alleen een klein handschepje. Waarom en waarvoor ik dat heb weet ik zelf niet eens, want in deze tuin (althans in de huidige fase) heeft het geen enkel nut.

Op zaterdag 7 juli heb ik van de vader van een vriend wat gereedschap kunnen lenen, te weten:

* een snoeizaag
* een snoeischaar (waarvan de veer tussen de handvaten ontbreekt).
* een hak met lange steel (hak en steel zijn met een bajonet sluiting bevestigd, zodat je er bijv. ook een hark van kunt maken).

Op 10 juli heb ik bij een grote bouwmarkt een spitvork gekocht (voor 13,50 Euro en met 5 jaar garantie).
(voor het eerst in mijn leven bezit ik echt een goed stuk tuingereedschap).

1 opmerking:

J. zei

Ok A, graaf en diepe kuil en creƫer zo een hoge berg; goed voor de microklimaatvariatie & de biodiversiteit! Kun je met je zelfontspanner geen trotse foto maken van de spitvork en zijn eigenaar? En neem de tijd voor het project. Morgen was gisteren overmorgen (Joke van Leeuwen), whatever!

suxes J.