zaterdag 1 maart 2008


IN / UIT EIGEN TUIN DEEL 2


Hierbij nog een foto van vanmiddag waarop 3 verschillende soorten inheemse planten staan.

Onderaan de foto linksonder het midden een Paardenbloem die al flink in het blad staat en rechts ervan nog een exemplaar die nog veel ijler is.

Bovenaan op de foto het kruipplantje (met de lila bloemtjes) dat Gestreepte Dovenetel heet. Vorig jaar heb ik die ook al (maar dan met een meer closeup foto op de blog gezet (17 september)) omdat ie toen bloeide en dat doet ie dus nu alweer. Volgens officiele bronnen kan ie bloeien van april t/m november maar het zullen toch wel niet 8 maanden lang dezelfde bloemetjes blijven, dus ik zal eens opletten wat er in de tussenliggende maanden gebeurt. Ik vermoed dat ie twee keer per jaar bloeit.

Geheel links op de foto (maar onscherp) wat jonge Akelei. (Wilde Akelei bij mijn weten.)

Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Die grijsbruine takjes linksboven op de foto die naast die stok (een kapotte hark :) liggen zijn dooie zelf afgeknipte takken met zaadoosjes van afgestorven Stokrozen die bij mij voor de deur op de stoep zonden. Een experimentje om te kijken of ie zich vanuit die zaaddoosje uitzaait en net als op de stoep uit de voeten kan met een klein plekje aarde tussen de tegels.