zondag 25 mei 2008


ALWEER EEN ZWEEFVLIEG (?)

(Deel 1)


Altijd als ik in de wijk Deuteren ben wil ik altijd ff kijken langs het watertje tussen de Weidonklaan en de Vlijmense Weg. Ook afgelopen woensdagmiddag 21 mei weer.

Op het grasveld langs de Weidonklaan staan een aantal mooie Lindebomen en daar kom ik later vandaag op terug in aparte berichten. Ik koekeloer altijd graag langs slootkanten, vooral als de sloten een natuurlijke indruk maken.

Ditmaal kwam ik niet eens toe aan "plantjes kijken" want mijn oog en cameralens werden meteen getrokken naar een aantal insekten op de plantjes en een vriend wees me op een jonge Sabelsprinkhaan (ik geloof dat ie er nog bij zei dat het een vrouwtje was) en nog voordat ik mijn camera in de aanslag kon brengen was ie alweer weg helaas. Die vriend wees em me nog aan en toen zag ik ineens een ander Insekt dat wat minder hectisch was qua gedrag en daar wist ik dus bovenstaande foto van te maken.


Die zat op het blad van een of andere soort Zuring plant. Straks nog een uitsnede van de foto die het beest in meer detail toont.

Geen opmerkingen: