zaterdag 23 augustus 2008


MUSKUSKAASJESKRUID # 3:

PLANTEN IN ZAAD


Ongeveer een maand geleden schreef ik al 2 berichten over dit plantensoort met foto's erbij die ik in het Westerpark had gemaakt. Zie
MUSKUSKAASJESKRUID # 1
en
MUSKUSKAASJESKRUID # 2

Afgelopen vrijdagmiddag 22 augustus was ik dus weer in dat park en in het deel waar die planten groeien zag ik er amper nog een bloeien. Ze staan nu bijna allemaal met zaad. Op deze foto is een hele groep van die planten met zaad zien. Ook de bladeren zijn te zien (waardoor het onmiskenbaar is welk plantensoort is).

Aan de zaden t.o.v. de grassprietjes en de bladeren rechtsonder (van Braam) kan je zelf wel afleiden hoe groot die zaden / vruchten bovenin de plant zijn, dan hoef ik bij de volgende closeup foto's niet te vermelden hoe groot die dingen in werkelijkheid zijn en wat de mate van vergroting is waarin je ze op die foto's ziet.

Geen opmerkingen: