zaterdag 2 augustus 2008


ONBEKENDE GRASSOORT


In afgelopen weken heb ik al geschreven dat allerlei Grassoorten en soorten die op Grassen lijken (maar dat niet echt zijn) me steeds meer beginnen te fascineren vanwege hun schoonheid en eenvoud.

Maar Grassoorten is ingewikkelde materie en ik geraakte haast overmoedig omdat ik intussen een aantal boeken heb met goede afbeeldingen (foto's en aquarellen) van allerlei Grassoorten, maar toch kom ik er niet goed uit welk soort dit dan zou kunnen zijn.

Toch zegt iets me dat het een vrij algemeen soort is. In ieder geval heb ik deze in deze contreien veel vaker gezien.

De foto is overigens gemaakt in de berm van het hoger gelegen deel van het zogeheten zuidelijke eiland van het Westerpark in 's-Hertogenbosch, en wel op vrijdagmiddag 1 augustus, net als de foto bij het vorige bericht.

Mochten er dus bezoekers op deze blog zijn die ook een interesse hebben in Grassoorten in Nederland en Belgie dan hoor ik het graag.

Eerdere berichten over Grassen & Cypergrassen op de blog:

Mattenbies # 1 (24 juli 2008)
Mattenbies # 2 (24 juli 2008)
Veenpluis (13 juli 2008)

Geen opmerkingen: