maandag 12 mei 2008


KEIZERSBOOM BLOEMTROSSEN

(Intussen al deel 5)


Voordat An en ik in de komende dagen losbarsten met onze foto's van de afgelopen prachtig zonnige pinksterdagen hierbij 2 berichtjes tussendoor met foto's van vanmiddag.

Reeds op 29 en 30 maart heb ik het met 4 berichten gehad over de twee Keizersbomen op het Emmaplein in 's-Hertogenbosch.

Toen was ie nog kaal maar had nog wel vruchtdozen van vorig jaar.

Ik heb toen al geschreven over de exeptionele bladeren en bloemen en die laatste kan ik nu ook tonen want de bomen zijn intussen, al sinds een kleine week in bloei.

Er staan er twee, de een vrij dicht langs de parallelweg / fietspad en de andere midden op het grasveld. Het exemplaar het dichtst bij de wegen vormt al bladeren maar die zijn nog klein en daar hangen dus ook nog vruchtdozen in. En langzaamaan begint die ook te bloeien.

Het exemplaar midden op het grasveld staat zeer uitbundig te bloeien met roze / lila bloemtrossen. Je ziet de boom al vanaf 100en meters te staan (als je er oog voor hebt).

Ik ga niet alle weetjes over de boom die ik in eerdere berichten meldde herhalen, behalve dan het feit dat ie van origine uit China komt en dat een andere naam Anna-Paulownaboom is.

Geen opmerkingen: