vrijdag 27 juni 2008


MYSTERIEUS PLANTJE Deel 2


De laatste tijd kom ik nogal regelmatig in het Westerpark in 's-Hertogenbosch.

Deze foto is ook van afgelopen maadag 23 juni van een mysterieus plantje waarvan ik op 18 juni al eerder een foto toonde. Het is een miniscuul plantje en een week na de vorige keer heeft ie intussen donkerrode knopjes.

Het gehele plantje heeft kleine stipjes en een vriend denkt dat dat Poliepem of Schimmels zijn. Dat zou best wel eens waar kunnen zijn maar het zou me ook niks verbazen als het gewoon bij het uiterlijk van het plantje hoort.

Je ziet em hier op de grote foto veel groter dan ie in het echt is. De knopjes zijn nog niet eens een centimeter groot.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vrijdag 27 juni heb ik nog een serie foto's gemaakt van dit plantje in bloei. Een prachtige subtiele witte bloem. De poliepen erop zijn beter te zien dan ooit en ik deed de ontdekking dat de plant ernaast (een geheel andere soort) ook bezet was met deze poliep.

Groet JL