donderdag 22 mei 2008


TAKJES OP KRULWILG STRONK


Ik schreef zoeven over het ruderaal terrein aan de Havensingel en dat een goede bekende die daar recht van overpad heeft me daar toeliet en die persoon houdt daar een soort kantoor in een pandje dat ze zelf opknappen en met welke organisatie ik sympathieen heb.
Alles is daar oud en verweerd en vervallen en veel mensen doen hun best het weer op te kalefateren tot iets wat .....

Er is dus ook een "achter", een tuin kan ik het amper noemen, het is ook een decennia's oude verwaarloosde plek op een zeer oud industriegebieje dat aan van alles en nog wat grenst. Ik mocht er rondkijken en foto's maken (wat ik al een hele eer vond) en vaak stuit je juist daar op de meest interessante dingen waar geen beschermd natuurgebied tegenop kan.

Wat me er meteen heel erg opviel was een omgezaagde boom waarvan alleen nog een paar centimeter boven de grond uitstekende boomstronk stond die nog niet dood was en waaraan weer takken uitliepen die ik meteen herkende als de takken van een Krulwilg.

Ook deze was jaren geleden omgewaaid en afgezaagd en daarvoor heb ik wel een zeker soort fascinatie omdat precies hetzelfde in mijn tuin is gebeurd ruim 15 jaar geleden, maar die stron heeft nooit meer uitlopende takjes op de stronk gekregen.

Dezelfde boomsoort had ook An in de tuin maar die is dermate gesnoeid dat ie dood is en nu begroeit met Zwammen, en ook zag ik enkele weken geleden op een paar 100 meter afstand van waar mijn zus woont een fraaie wat oudere Krulwilg staan maar had toen geen camera bij me, maar een foto daarvan krijg je de komende tijd vast ook nog wel te zien.

Geen opmerkingen: