donderdag 22 mei 2008


WITTE KLAVER


Dit veldje van Witte Klavers vond ik ook weer afgelopen maandag op datzelfde ruderaal terreintje hoewel dit niet echt een plant is die typisch in dat soort biotoop is.

Wel een plantje dat zeer zeker mijn sympathie heeft en zeer nauw verwant is aan de Rode Klaver. Behalve wat btreft de kleur van de bloemen is ie qua eigenschappen vrijwel identiek aan de Rode Klaver waar ik al eerder over schreef.

Alleen heb ik qua persoonlijke observatie de indruk dat je de Rode wat vaker ziet dan de Witte maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. In ieder geval deed het me wel goed om na jaren de Witte Klaver weer eens zo uitbundig te zien bloeien.

Er bestaan heel veel soorten Klavers maar deze 2 soorten zijn het bekendst en hebben de grootste bladeren en bloemen waar ook veel nectar in zit en dus door allerlei insekten druk bezocht worden.

Geen opmerkingen: