zaterdag 12 juli 2008


LANDSCHAP EN ECOSYSTEEM

GRASLANDEN



Ik plaats maar zelden landschaps foto's maar hier is er weer eentje. Gemaakt vanaf ongeveer de plek waar ik ook dat beest aantrof op die Wolfspoot plant.

Ditmaal toch een landschaps foto om een beetje een indruk te geven van het gebied dat ik in de eerdere berichten noemde.
Het zijn min of meer ((of echt ?) beschermde graslanden waar ook geen koeien ofzo grazen. Het gaat er om de speciale flora en fauna.

Qua ecosysteem durf ik het niet echt met deskundigheid te omschrijven. 1 ding is zeker, het is laaggelegen en drassig, maar of het nu allemaal schrale grond is, zandgrond, kalk of stikstofhoudend of aan het verzuren is, daar weten anderen veel meer over dan ik.

Mooi is het in ieder geval wel en gelukkig worden auto's er in de toekomst uitgebannen, goed voor het ecosysteem maar ook voor fietsers die er op de smalle landweggetjes af en toe het leven niet zeker is :)

De foto is gemaakt ongeveer een half uur voordat de zons onderging. En aan de horizon zijn de bossen van Vught te zien.

Morgen nog een serie berichten met foto's van plantensoorten die ik ook gisteravond tijdens het fietstochtje heb gemaakt.

Geen opmerkingen: