zondag 13 juli 2008


ONBEKEND


Ook deze vond ik vrijdagavond in een graslandje bij de Moerputten. Waar precies weet ik niet meer.

Oppervlakkig gezien lijkt het wel op een aar van een Grassoort maar gezien de bladeren zal het geen Gras zijn. Toch eerder een kruidachtige plant en qua vorm heeft de aar ook iets weg van een Kattenstaart maar ik denk dat dat het evenmin is.

Of deze aar de volwassen bloemen vormt is me ook niet bekend, misschien is ie pas gaan bloeien en worden de individuele bloemetjes nog wel groter. Des te vervelender dat ik niet meer weet waar ie stond want anders kon ik het in de komende week (of weken) nog eens beter gaan bekijken.

Ik heb al in 1 van mijn plantengidsen zitten zoeken puur op foto's maar kon em niet vinden, maar intussen heb ik bijna 10 plantengidsen en flora's dus zal ik ze er allemaal nog eens op nakijken, maar als er iemand is die em wel herkent dan houd ik me aanbevolen het via een reactie te melden.

En ter afsluiting voor vandaag:

- Binnenkort ga ik een vergelijkend artikel schrijven over al die plantengidsen en flora's (zodra ik de voorlopig laatste heb gekocht).
- Morgen ga ik weer op pad naar diverse locaties en morgenavond plaats ik dan weer wat berichten met foto's van planten uit het Westerpark.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vermoed dat je met die kattenstaart wel goed zit. Kijk maar eens op deze foto. Jouw exemplaar is nog erg jong, heeft alleen knopjes, en groeit wellicht op een plekje dat niet optimaal is, waardoor het allemaal wat minisculer is dan je verwacht.

Anoniem zei

Hoi Anne.

Je bent de 1e die het online opmerkt maar offline kreeg ik ook al dezelfde reactie. Het zal een qua seizoen een achtergebleven jonkie op te schrale grond zijn. Een maand daarvoor had ik de Grote Kattenstaart van zowat een meter hoog al volop in bloei op de blog en ik ben ze ook gewend van slootkanten en deze groeide op schrale zandgrond in een laagveengebied. Over de aar hangt ook een beetje een grijze zweem die ik niet kende, ik kende alleen de uitbundige vele felroze bloemen en ook was ie nogal klein; iets van 10 centimeter.