zondag 6 april 2008


HIER NOG EEN (ONBEKEND)


Ook dit plantje ken ik niet. Misschien wel als het groter is en / of gaat bloeien. Ik kwam het vanmiddag tegen. Ook weer typische des "stedelijke omgeving"; in een kier tussen stoeptegels en een muurtje van een tuin van een nieuwbouwhuis.

Op het parkeerpleintje dat aansluit op de Sint Eloijstraat wat eigenlijk niet veel meer is dan een steegje vanaf het Sint Luciaplein.

But who cares :) over het "waar" (de locatie) ? Ik vond het gewoon een leuk, charmant mooi plantje waar toevallig mijn oog op viel. Klein vind ik juist vaak mooi, en zoals je het plantje nu op de foto ziet is het ook veel groter dan in werkelijkheid. Als geheel is het plantje niet veel groter dan een centimeter of 6 a 8.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat dit niet een harig wilgeroosje is (zoals ik net in een later bericht lees), maar een nauwe verwant, nl een basterdwederik. (Kantige basterdwederik?)

Anoniem zei

Aangezien deze nog niet bloeide twijfelde ik ook, en het larere bericht waarnaar je verwijst sprak ik ook mijn twijfel uit tussen het Harig Wilgenroosje en 1 van de diverse Bastardwederik soorten.

Aangezien ik er de laatste tijd een aantal plantengidsen en flora's gekocht heb was ik bij die plant in mijn tuin ook tot de conclusie gekomen dat dat het Kantig Bastardwederik is.