woensdag 28 mei 2008


BOTERBLOEM (Deel 1)


Hier nog een overgebleven foto van An van laatst.
Knap gedaan want zowel An als ikzelf hadden het al eerder geprobeerd met Boterbloemen, maar door het vettige laagje op de bloemblaadjes reflecteren die dermate veel licht dat je foto binnen de kortste keren overbelicht raakt.

Ik twijfelde nog even of het wel een Boterbloem was want An had em ook weer langs een slootkant gefotografeerd. Als ie IN het water zou groeien had het ook een Dotterbloem kunnen zijn, die bloemen lijken er sterk op maar de bladeren zijn totaal anders, dus vroeg ik om een extra foto met de bladeren er op. Dat is die in het volgende bericht geworden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En als je nog iets beter kijkt, zie je linksboven op de bloem een 'mug-achtig' iets zitten, wat ik niet eens in de gaten had toen ik de foto maakte, maar pas zag toen ik hem groter zag op de computer...geen idee wat het precies is, maar toch een leuke toevalstreffer.

Anoniem zei

Verrek, nu jehet zegt zie ik het ook. scherpe blik hoor ! Ik kan het niets eens opgemerkt. Ik was v.n.l. gefixeerd op het niet overbelicht zijn van de foto en hoe goed je de meeldraden kon zien en de lijnen in de lichtgeelste blaadjes rechts en rechtsonder.

Insekten weet ik ook amper iets van maar een Zweefvlieg is het zeker niet. Mij lijkt het ook iets mugachtigs.