zondag 20 juli 2008


MOTTENKRUID # 5


Zoals ik in een eerder bericht schreef vond ik enkele dagen later (n.l. op maandagmiddag 14 juli) amper 10 meter verderop dan het exemplaar uit alle vorige berichten nog 3 exemplaren van Mottenkruid.

Die bloeiden nog wel, en hierbij een foto van 1 van die 3 exemplaren.


Gewoon in een berm in het Westerpark vlak langs een voetpad.

Wat mooi te zien is op de foto is dat veel planten die bloemen hebben langs een stengel de bloemen in het midden nog bloeien en de uitgeboeide bloemen onderaan aan in het zaad zijn. En bovenaan de stengel nog knoppen die nog moeten gaan bloeien. De individuele bloemen bloeien maar zeer kortstondig, maar er waren er dus bovenaan aan de stengel dus nog een aantal "in de maak".

Die dag was ik in gezelschap en was op die plek op zoeken naar bog bloeiende exemplaren van Blaassilene die er er nog onlangs had gezien. Ik wilde die plant tonen aan mijn gezelschap maar ze waren dus al uitgebloeid.

Zo zie je maar dat je het een zoekt en het andere vindt :)

Geen opmerkingen: