donderdag 3 juli 2008


SPINNETJE Deel 1


Vanmiddag trof ik in mijn tuin een klein spinnetje aan in een web dat ie gesponnen had tussen de stengels van een paar hoge planten.

Toen ik dichtbij kwam met een camera krijg ie het flink op zijn / haar heupen en begon paniekerig door het web te rennen. Je kent het misschien wel; het web begint dan helemaal mee te trillen.

Doordat het in de schaduw was moest ik fotograferen met een korte sluitertijd en dat in combinatie met het trillende net was de kans op een scherpe foto dus gering en ik heb wel 10 foto's geschoten en daar zat deze ene redelijke scherpe bij maar daarop zie je toch weer niet goed het lichaam (en de tekening ervan).

Wat ik me afvraag is of Spinnen goed kunnen zien of alleen lichtgradaties kunnen onderscheiden.

Geen opmerkingen: