donderdag 20 maart 2008


KORSTMOS OP KEIZERSBOOM


In het bericht over Korstmossen weetjes van afgelopen zaterdag beweerde ik dat korstmossen niet alleen op steen en beton groeien maar ook op boomstammen. Ziehier het bewijs.

Vraag me niet welke soort Korstmos het is, maar de boom is een Keizersboom waarvan ik tot de dag van vandaag het bestaan niet eens wist.

Ik kom later nog terug op de boom zelf, een erg speciale boomsoort van origine afkomstig uit China.

De boom op de foto staat op het grasveld van het Emmaplein in 's-Hertogenbosch.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

Vanmorgen om 8h10 stond ik met mijn neus boven op deze korstmos en met 100% zekerheid kan ik zeggen dat dit het Groot dooiermos is. Een van de allermooiste maar ook een van de meest voorkomende korstmossoorten uit onze verzuurde windstreken.