donderdag 27 maart 2008


ONBEKENDE PLANT 1

OP OLIEMOLEN BASTION


Zoals ik gisteren al schreef vond ik op het Oliemolen Bastion twee planten, waarvan dit er eentje is, die ik niet kan thuisbrengen qua soortnaam.

Ook deze kan ik weer niet vinden in mijn plantengids waar toch 900 soorten Europese wilde planten in staan.

Titel en info van dat boek:
"Elseviers Plantengids (Veldflora met 900 Europese planten in kleur)". Het is een uitgave van 1977. ISBN nr. 90 10 00523 2

Gisteren had ik net uitgevonden dat er in Nederland ongeveer 1500 plantensoorten bestaan en ik kan me toch niet voorstellen dat ik steeds planten vind die bij de 600 horen die niet in het boek staan.

Misschien maar eens tijd dat ik een nieuw en uitgebreider boek koop.

1 opmerking:

Anoniem zei

Waar het blad (met daarin ook een beetje de kleur paars) me enigzinds aan doet denken is dat van Rode Biet of Kroot. Maar hoe zou in gotsnaam die moestuin plant daar terecht komen ? Kan haast niet.

Maar misschien is het een hint in welke richting planten ik moet zoeken, n.l. de Ganzevoet achtigen.

Vergelijk de bladeren maar eens met die op de foto op
www.lagrandeborne.com/moestuin/rode_bieten.htm