vrijdag 13 juni 2008


BLOEIEND DUIZENDBLAD


Ik had eerder geschreven dat ik nog met foto's zou komen van planten op of bij de vestingswal langs de Brede Haven in 's-Hertogenbosch, maar ik vind die foto's toch niet goed genoeg om te plaatsen, dus ik ben van plan om van de planten aldaar nieuwe foto's te gaan maken.

Eerder deze week had ik ook foto's gemaakt langs de "haven" van het ouwe industrieterrein langs de Dieze naast de Diezebrug. Daar maakte ik ook de foto's van de Gewone Klaproos en sprak het vermoeden uit dat de straat daar het verlengde van de Havendijk heette. De straat blijkt daar de Buitendijk te heten.

Daar vond ik deze bekende plant die ik al eerder in iemands tuin had gefotografeerd maar toen bloeide ie nog niet, nu wel.

Een closeup foto gemaakt met telelens waarop je de meeldraden ook vrij aardig kunt zien.

En linksboven ook te zien: een Zweefvlieg. Die had ik niet eens gezien in de zoeker toen ik de foto maakte.

Duizendblad = Achillea Millefolium.

Geen opmerkingen: