dinsdag 19 augustus 2008


REDACTIONEEL

Ik plaats nogal eens berichten met foto's van planten (e.a. natuurverschijnselen) waarvan ik niet weet wat het is / hoe het heet en plaats dan een oproep aan blog lezers om te melden wat het is of hoe het zit. In veel gevallen komt er dan wel een antwoord maar die kan men dan alleen lezen bij REACTIES en die zijn toch wel minder goed in beeld en ik denk dat blog lezers ook niet altijd die reacties lezen.

Daarom introduceer ik nu een nieuw systeem en een soort legenda.

De titels van mijn berichten zijn altijd in grote vette letters in de kleur groen. Via reacties van derden kom ik er nogal eens achter wat iets "is" of zeer waarschijnlijk is. Ik heb me voorgenomen om de dingen waarnaar ik vroeg en waarop antwoorden zijn gekomen die de oplossing aanbieden met een meer dan aanneembare antwoord er in het vervolg en er in rode vette letters onder te schrijven. Hopelijk helpt dat voor de 'vindbaarheid' van informatie die mensen zoeken, via zoekmachines enzo.

Ik wil dat met terugwerkende kracht gaan doen maar niet in 1 keer. Het zal een werk van wat langere adem worden dat ik in chronolgische volgorde ga doen, oftewel in volgorde van de meest recente berichten. Ik ben er zojuist mee begonnen. Ik hoop van harte dat het bijdraagt aan het toegankerlijker maken van informatie die men zoekt. Ik hoop ook dat het iets bijdraagt aan de leesbaarheid en toegankelijkheid van deze blog.

Tot slot wil ik zowieso iedereen bedanken die tot nu toe gereageerd heeft op "mijn verhaaltjes" (die ik schreef als leek), danwel me op sleeptouw genomen heeft om mooie dingen te laten zien.

Geen opmerkingen: