zondag 10 augustus 2008


REDACTIONEEL # 1

OVER REACTIES

Afgelopen dagen heb ik niet veel aan de blog gedaan, zelfs even overwogen om er helemaal mee te stoppen omdat er op enkele fanatieke personen na eigenlijk weinig reacties komen op berichten, zelfs niet als ik er expliciet om vraag n.a.v. een bepaald onderwerp.

Uiteraard moet je een blog onderhouden omdat je het zelf leuk vind maar ikzelf zie het ook als een vorm van uitwisselen van informatie over natuurverschijnselen en zodoende iets van elkaar te leren. Uiteraard realiseer ik me ook wel dat het geen message-board of discussie forum is, maar wat meer communicatie met lezers zou ik toch zeker waarderen.

Met enige regelmaat vraag ik me af voor wie ik het doe ? Louter voor mezelf ? Of voor de paar vrienden die wel eens schrijven ?

Daarom wil ik nogmaals benadrukken dat serieuze en inhoudelijke reacties zeer gewaardeerd worden.

Ik heb in het menu, in de witte rechhter kolom nu ook een lijst aangelegd met de laatste reacties. Die lijst bevat steeds maximaal de laatste 10 reacties (nu nog geen 10).

Qua chronologie steeds met de meeste recente bovenaan en de oudste reactie onderaan. Het blijven er steeds (maximaal) 10, komt er een nieuwe bij dan verdwijnt de oudste uit die lijst van 10. Desondanks blijven alle reacties gewoon online staan. Die kan je vinden bij REACTIES onderaan de individuele berichten. De lijst van 10 is alleen bedoeld om een snel overzicht te hebben.


De verwijzingen naar de reacties dragen als naam de titel van het originele bericht waarop gereageerd is. Soms zijn het meerdere reacties van meerdere personen die je dan op 1 fulll screen pagina te zien krijgt. Ook is aldaar het originele bericht te lezen in "uitgeklede" versie (zonder de foto).

Reacties op redactionele berichten neem ik niet in de lijst op.

Geen opmerkingen: