dinsdag 12 augustus 2008


ZWARTE NACHTSCHADE # 2:

IN BLOEI



Ik schreef al eerder over dit plantensoort maar toen was het een solitiar groeiend nog jong en veel kleiner (lees: lager) exemplaar, en nog niet in bloei, Zie:
ZWARTE NACHTSCHADE # 1

Gisteren (maandag 11 augustus 2008) vond ik een heel aantal exemplaren die veel groter (tot wel een halve meter hoog) waren en ook al in verdere stadia van hun groei: in bloei maar ook met zaad (besjes) en planten in beide stadia.

Locatie: het Oliemolen Bastion (vlakbij de Boombrug) aan de zijde van de ZuidWillemsvaart waar ook de aanlegplaats is van de grotere rondvaartboten. Er staat daar een hegje van Beukenstruiken en daar tussenin woekeren allerlei wilde inheemse planten en dus ook dit soort Nachtschade.

Zwarte Nachtschade = Solanum Nigrum.

Hij is eenjarig, is zeer algemeen en is een lid uit de familie der Nachtschade-achtigen.

(Eigenlijk was ik op die locatie gaan kijken om te zien of ik de 2 plantensoorten die ik er als nog jonge plantjes had gevonden in eind maart en toen niet wist wat het was, kon terugvinden, maar helaas. Wel groeien er ook flink forse (lees: hoge) exemplaren van Duizendblad.)

Geen opmerkingen: