dinsdag 18 maart 2008


NIEUWE PLANNEN WESTWAL

Restauratie vestingsmuur

De door mij gestelde vraag in het vorige bericht "wat de plannen zijn met de Westwal" (waarom dus de bomen weggehaald zijn) kan ik hierbij zelf al beantwooorden via een link naar diverse webpagina's van de gemeente
's-Hertogenbosch. Er is een compleet rapport leesbaar dat uit meerdere pagina's en aspecten bestaat. Op onderstaande link kan je al die onderdelen lezen.

www.denbosch.nl/content.cfm?contentid=D075131F-8021-0F65-0F98D4636BE3160E

Die vestingmuren schijnen in deze stad de laatste jaren zowat zaligmakend en bijna heilig te zijn. Enkel jaren geleden is 's-Hertogenbosch uitgeroepen tot vestingstad van Europa en daar zullen ze wel vette subsidies mee binnengehaald hebben en het geld moet natuurlijk op.

Langzamerhand wordt de tijd in de stad zowat teruggedraaid naar de tijd van het beleg tijdens de 80jarige oorlog, en volgens mij is de achterliggende gedachte om de stad nog aantrekkelijker te maken voor toeristen dan ie al is. Al jaren staat de stad in de top 10 van trekker van de meeste toeristen in Nederland. En vraag het je maar eens af (ik waag zelf een speculatie) 'waarom willen "we" nog meer toeristen ?' Volgens mij om de zakken van de middenstand te spekken.

Dat er z.g.n. met een poeha verhaal over verantwoordde ecologische planologie groen vernietigd wordt (waarvan we toch al zo weinig hebben in de echte binnenstad) beschouw ik als een zoeken naar een excuses, en dan haalt men er ook nog eens een uit zijn verband gerukt citaat van Midas Dekkers. Weet die man zelf wel dat ie geciteerd wordt vraag ik me af ?

Geen opmerkingen: