woensdag 19 maart 2008


VOGELZANG 2

Zojuist, laat in de middag, fietste ik over het St. Luciaplein en hoorde een enorm gekwetter van vogels dat ik associeerde met Kraaiachtigen en ik stopte even.

Al rondkijkend zag ik op een dak een aantal Kauwen zitten die het lawaai produceerden (want zang kan ik het amper noemen hoewel Kraaiachtigen meen ik wel onder de zangvogels gerekend worden).

Toen ik mijn blik verder op onderzoek stuurde zag ik dat er in een boom voor het huis waar de Kauwen op zaten een angstige Kat zat. Maf gezicht maar wie was nu bang voor wie, en wie poogde wie aan te vallen ?

Door al dat gekrijs van die Kauwen zag ik ook nog een Ekster komen aanvliegen die vanwege het lawaai polshoogte kwam nemen maar die vertrok alweer snel, blijkbaar was het toch niet interresant genoeg :)

1 opmerking:

Yaldwyn zei

Al sinds jaren hebben wij hier in Brooklyn een paar Mockingbirds (http://en.wikipedia.org/wiki/Mockingbird) in onze achtertuin.
Jaarlijks bouwen zij hier een een nest en brengen hun jongen groot. Gelijk kraaiachtigen staan ook deze vogels bekend als dapper en brutaal. Ik herinner mij goed het tafereel van een aantal jaren geleden. De kat van de buren zat in de tuin. De vogels hadden een vol nest en voelden zich waarschijnlijk bedreigd. Herhaaldelijk doken zij als levende projectielen op de kat. De kat liet slechts een jammerend en zielig miauw.