dinsdag 20 mei 2008


ESDOORN (Deel 1)

(Blaadjes aan de stam)



Hier een boomstam waarop blaadjes groeien. Er staat een hele rij van dergelijke vrij grote bomen langs de Havensingel.

Het gaat me om de op de stam groeiende blaadjes want bij diverse boomsoorten groeien de bladeren niet alleen aan de takken maar ook rechtstreeks uit de stam. Dat is iets waar ik het al langer over wilde hebben.

Ook bij Linde bomen zie je het veel, daar groeien de blaadjes dan helemaal onderaan de voet. Van een aantal soorten bomen zal ik daar in de nabije toekomst ook eens foto's van maken.

Gesproken over Lindes, ik zag vanmiddag dat die ook al bloesems hebben waar je overigens ook thee van kan maken, (zelf plukken maar het is ook te koop en in Frankrijk nogal geliefd). Die thee is zelfs behoorlijk slaapverwekkend.

Maar terugkomend op DEZE boom, dat is een Esdoorn soort, wat ik zie aan de blaadjes zelf maar ook kon afleiden uit de verdorde vleugelzaadjes die onder de boom lagen.

Ik ben vergeten naar die zaadjes te kijken en daarom kan ik em niet specificeren qua soort maar ik weet wel welke soorten het niet zijn. Dus gewoon nog eens gaan kijken naar die zaadjes :)

Geen opmerkingen: