zaterdag 14 juni 2008


BRUTALE WINGERD


Afgelopen herfst heb ik al vrij uitgebreid geschreven over de Wingerd in mijn tuin. Dat ging vooral over de diverse soorten of cultivars. En veel mensen kennen en waarderen die zogenaamde klimplant vanwege de herfstkleuren.

Ik had het er zelf meer over dat ie in mijn tuin enorm woekert en zich behalve als klimplant ook zeer sterk als kruipplant gedroeg.

Ik schreef toen half om half spreekwoordelijk dat ie bijna naar binnen groeide en vanmiddag heb ik er deze foto van gemaakt.

De plant groeit enorm snel en terwijl ie een paar dagen geleden nog maar net de gevel een paar meter naar links aan het attakeren was had ie vandaag al de stoep van de achterdeur bereikt. Als ik een dag lang de achterdeur zou laten openstaan zou ie zou mijn keuken binnenkomen en ik voelde bij diverse mensen een soort ongeloof of dat ik de indruk maakte dat ik aan het overdrijven was.

Welnu, hier het fotografische "bewijs" :)

Geen opmerkingen: